Je bent ZP’er en ……………

Je bent ZP’er en ……………

Je bent ZP’er (Zelfstandig Professional) en je bent een kei in je vakgebied. Je doet schilderwerk aan huizen als ware je Vincent van Gogh, je coacht en geeft trainingen op het niveau van Louis van Gaal of je legt tuinen aan, waar menig bekende televisietuinman jaloers op zou zijn.

Ongeacht of je nu met je handen of met je hoofd werkt: je oefent je ambacht met veel vakmanschap, plezier en enthousiasme uit. Je klanten roemen je prestaties en bevelen je aan. Vanaf de buitenkant bezien is er niets aan de hand en ben je een succesvol en tevreden ondernemer, die zorgeloos in het leven staat.

Hoe ziet jouw praktijk er werkelijk uit?

Maar …………….., wat niemand ziet, is dat je enorm worstelt met het maken van een efficiënte planning en dat je wakker ligt van je administratie. Je komt tijd tekort en je weet niet wat je het eerste en wat je het laatste zult doen. Er blijft nauwelijks vrije tijd over, terwijl je ernaar snakt om weer eens iets leuks te doen, samen met je gezin. Je ziet bergen met papier op je bureau liggen, maar je blijft het maar uitstellen en voor je uitschuiven om er iets mee te gaan doen. Deels uit tijdgebrek, maar ook omdat je niet weet hoe je het moet aanpakken.

De paniek slaat regelmatig toe en je verlangt naar een situatie met meer orde en structuur, waardoor je meer tijd, overzicht en rust krijgt.

Je zou graag een methode vinden die ervoor zorgt dat je grip op je tijd en je taken hebt. Daardoor ontstaat er ook meer tijd en ruimte voor het ontwikkelen van nieuwe ideeën. En dat is toch één van de redenen waarom je zelfstandig ondernemer bent geworden?

Hoe ziet de ideale situatie er voor jou uit?

Herken jij iets in de situatie die ik hierboven heb beschreven?

Als jij omschrijft hoe jouw bedrijf er idealiter uitziet, komen daar dan woorden in voor zoals:

  • gestructureerd
  • overzichtelijk
  • grip op de tijd
  • werken met een plan in plaats van de waan van de dag volgen
  • focus op de voor mij belangrijke dingen
  • grip op de steeds terugkerende taken en taakjes (vooral de administratieve)
  • geen stress
  • baas zijn over mijn eigen tijd
  • balans tussen werk en privé in evenwicht

Wat zijn de eerste stappen die je kunt zetten

Ik ga je niet beloven dat je in een paar uurtjes de ideale situatie kunt bereiken. Daar is meer tijd voor nodig. Maar je zult merken dat je na 1 stap al meer overzicht en rust zult ervaren.

Als eerste stap neem je je werkruimte en je werkplek onderhanden.

Ja, dat klinkt heel stoer en uitdagend, maar daar ligt de basis van orde, overzicht en rust.

Zorg voor een opgeruimde, overzichtelijke werkplek, waar je met plezier werkt.

Daarna pak je je inkomende papierstromen en digitale stromen aan. Ik geef je graag een methode en leer je daarmee werken. Daardoor krijg je structuur en grip op (de verwerking van) je papieren, post, kladjes, aantekeningen enz. en je e-mails. In korte tijd zetten we je administratieve methode op, zodat je de controle terugkrijgt en je er veel minder tijd mee kwijt bent. Je hebt zelfs dagelijks een lege inbox! We creëren rust in je hoofd.

Laat mij je helpen met de eerste stap

Ik help je graag om je werkplek en je administratieve proces op orde te krijgen en te houden.

De zomer is voor veel ondernemers een mooi moment om dit op te pakken, omdat er dan vaak net even wat meer ruimte is voor dergelijke zaken.

Geldt dat ook voor jou? Neem dan contact met mij op en samen zorgen we ervoor dat je na de zomer ook Welgeorganiseerd bent!