Organizer voor ouderen

Huis en administratie op orde - Praktisch en veilig wonen

Senioren hebben een belangrijke plaats in onze samenleving. Dit betekent ook dat er veel ontwikkelingen plaatsvinden op het gebied van wonen en zorg voor ouderen. Ouderen blijven steeds langer zelfstandig wonen. Uit onderzoek blijkt dat ouderen liever niet willen verhuizen en áls zij verhuizen, dan blijven zij dichtbij hun oude woonplek. Deze verhuizingen komen vooral voort uit de vraag naar zorg en de behoefte aan meer voorzieningen in de nabijheid van de woning.

Naarmate de leeftijd stijgt, neemt de behoefte aan zorg en ondersteuning toe. Ook de vraag naar hulp bij hele praktische situaties uit het dagelijks leven neemt toe. Zo vragen ouderen steeds vaker hulp bij het op orde brengen van hun huis en hun administratie. Ook een verhuizing is zo’n moment waarop iemand op leeftijd hulp kan gebruiken. Er moet immers heel veel geregeld en gedaan worden.

Herkent u de volgende situaties?

  • In de loop der jaren heeft u veel spullen verzameld in uw huis. U merkt echter dat er niet meer voor alles een plek is. U bent het overzicht verloren en het geeft u een gevoel van onrust dat uw huis zo vol en rommelig is. Uw kasten puilen uit. Ook bent u spullen en papieren wel eens kwijt. Daardoor gaat veel tijd verloren met zoeken. U heeft al eens geprobeerd om op te ruimen en te ordenen, maar dat heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd.
  • U bent het overzicht over uw inkomsten en uitgaven kwijtgeraakt.
  • Het lukt u niet om overzicht te krijgen in uw papieren. Ze liggen her en der verspreid door het huis. U gooit (bijna) nooit papieren weg, maar ze liggen ongeordend in dozen, in lades, op een tafel, ja eigenlijk liggen ze overal. Uw bankafschriften, papieren voor de belastingaangifte, verzekeringspapieren enzovoorts, zijn niet opgeruimd. Maar ook nota’s die nog betaald moeten worden, verdwijnen uit het zicht. Hoe pak je het aan om de boel te ordenen en op orde te houden? Hoe creëer je ruimte, overzicht en rust? Hoe zorg je ervoor dat je niet steeds naar papieren hoeft te zoeken? Kortom: er is geen systeem en daardoor mist u het overzicht.
  • Ook ú begint te merken dat ouderdom met gebreken komt. Het is daarom praktisch als uw spullen op een andere, logische plaats worden opgeborgen, zodat u er makkelijker bij kunt. Er kunnen ook wel spullen worden weggedaan, zodat er meer ruimte en overzicht komt.

Hoe kan ik u helpen?

Een professional organizer is ervoor opgeleid om u hierbij te helpen. Ik maak het u gemakkelijk om beslissingen te nemen over wat er met uw spullen en papieren moet gebeuren en waar ze moeten worden opgeborgen. Voor sommige spullen, die voor u heel dierbaar zijn en die een speciale betekenis hebben, kunnen we bijvoorbeeld een ‘herinneringsbox’ maken.

  • De ruimten in uw huis worden slim benut en er ontstaat overzicht.
  • Daardoor zijn uw spullen snel terug te vinden en makkelijk bereikbaar.
  • Gevaarlijke situaties worden hierdoor ook voorkomen. Niet meer bukken of reiken naar spullen die u vaak gebruikt, maar ze zijn direct voorhanden.
  • Uw kleding overzichtelijk en logisch gerangschikt in kasten en lades.
  • Overbodige spullen zijn weggedaan (denk hierbij ook aan weggeven aan iemand die het goed kan gebruiken of aan de Kringloopwinkel).
  • Uw administratie en uw papieren zijn keurig geordend. U heeft het overzicht weer terug en dat geeft u een rustig gevoel.

Het uiteindelijke doel is dat u overzicht en rust krijgt, waardoor u zich thuis weer prettig voelt. Uw spullen hebben een logische, vaste plek, uw administratie is geordend en de ruimtes in uw huis zijn optimaal benut

Neem contact met mij op

Als u de ideale situatie wilt bereiken, laat mij u dan helpen. Doe uzelf dat plezier en neem contact met mij op. Ik bezoek u dan eerst thuis en inventariseer samen met u wat de knelpunten zijn. Dit is een gratis gesprek. Als u besluit om samen met mij aan de slag te gaan, dan maak ik een plan van aanpak en gaan we aan het werk. Hoe lang mijn begeleiding duurt, is helemaal afhankelijk van uw persoonlijke situatie. Soms is het één dagdeel en soms is het een wat langere periode. In een offerte omschrijf ik het plan van aanpak en wat het tarief is.

Wilt u ook Welgeorganiseerd zijn? Een afspraak voor een oriënterend gesprek is zo gemaakt. Klik hier voor mijn werkwijze.

Onderaan deze pagina vindt u het contactformulier. Nadat u deze hebt verzonden, neem ik direct contact met u op. Bellen mag natuurlijk ook. Ik zie uit naar een ontmoeting!

 
gratis E-book over organiseren

Gratis E-book

Het gratis E-book: ”De 10 beste tips om structuur in je bedrijf aan te brengen.” ontvangen? Vul het formulier in.